Healer V2 - C++ - Sourcecode

#include 
using namespace std;
const int X=9;
const int Y=7;

int main()
{
	char Spielfeld [X][Y], Feldwert[X][Y];
	int x, y;
	int Hustensaft, Breitwegerichsaft;
	int Breitwegerich, Spitzwegerich;
	int Points;
	char cx, cy, t;
	int Runde;
	int Energie;
	int xalt,yalt;

	srand(7);
	Hustensaft=0;
	Breitwegerichsaft=0;
	Breitwegerich=0;
	Spitzwegerich=0;
	Points=0;
	Runde=0;
	Energie=300;
	xalt=1;
	yalt='A';
	for  (x=0;x> cx >> cy;
		xin =cx- '1';
		yin = cy - 'A';
		if (xalt>xin){
			Energie=Energie - (xalt-xin);
		}
		else{
			Energie=Energie - (xin-xalt);
		}
		if (yalt>yin){
			Energie=Energie- (yalt-yin);
		}
		else{
			Energie=Energie-(yin-yalt);
		}
		switch (Feldwert[xin][yin])
		{
				case 1: break;
				case 2: Breitwegerich++;break;
				case 3: Spitzwegerich++; break;
				case 4: if(Hustensaft>0) {Feldwert[xin][yin]=1;Hustensaft--;Points=Points+2;} break;
				case 5: if(Breitwegerichsaft>0) {Feldwert[xin][yin]=1;Breitwegerichsaft--;Points=Points+2;}break;
				case 6: Breitwegerichsaft=Breitwegerichsaft+Breitwegerich;Points=Points+Breitwegerich;Breitwegerich=0;Hustensaft=Hustensaft+Spitzwegerich;Points=Points+Spitzwegerich;Spitzwegerich=0;break;
				case 7 :break;
				default:break;
		}
		

		if (xin >= 0 && xin<9 && yin>=0 && yin<7)
		{
			Spielfeld [xin][yin]= 'x';
		}
		else
		{
			SchleifenEnde =true;
		}
		if (Energie<=0){
			SchleifenEnde=true;
		}
		xalt=xin;yalt=yin;
	
	}		while (!SchleifenEnde);
	
}